Friday 7 December 2012

10 Alatan Teknologi

1.Kanta safety (Recon goggles with in goggles Gps display)














Kegunaan : Recon GPS Goggle menyediakan peta laluan dan lain-lain statistik masa sebenar termasuk kelajuan, ketinggian, menegak, jumlah jarak yang odometers, berjalan-kaunter, suhu, jam randik / chrono mod, dan statistik jam betul-betul di kanta safety
http://www.besportier.com/archives/sport-technology-gadgets-10-latest-and-most-innovative.html

2.Teknologi Nike (plus)membantu anda berlari









Kegunaan : Nikeplus ialah teknologi gambungan nike dan apple yang dilengkapi dengan sensor dan ipod atau iphone. Gabungan peralatan ini akan merekodkan segala aktiviti larian seperti jarak, masa yang diambil, kelajuan dan kalori yang dibakar. Selepas aktiviti larian, kasut nikeplus ini juga boleh menghubungkan peralatan dengan computer dan segala data dapat direkodkan dalam sebuah laman web dan dalam laman web tersebutlah rekod boleh dianalisis dan boleh dikongsi bersama rakan-rakan lain.
http://next45min.blogspot.com/2011/07/teknologi-nike-membantu-anda-berlari.html

3. Swimming wetsuit


















Kegunaan: baju renang terkini dan selesa apabila anda memakainya,dengan teknologi (swimming suit) Ia juga mempunyai Sel Keapungan HydroLift untuk mengangkat senjata anda melalui air, dan panel lengan AquaTread yang meningkatkan kuasa strok. Aktivit renang akan lebih cekap dan selesa dengan teknologi ini.



4.Adidas mi coach speed








Kegunaan :Mi coach speed satu sistem adidas yang merupakan saingan nike +. Ia bersandarkan latihan yang duduk dalam kasut anda. Termasuk dalam but bla sepak F50 yang tersenarai .miciach speed akan mencatat dan mengumpul statistic anda semasa bermain iaiutu mengumpul data kelajuan dalam semua arah semasa perlawanan bola sepak atau permainan lain.micoach speed boleh mengumpul data selama 8 jam tempoh permainan berlangsung dan ia dapat memindahkan data secara wayarless ke pc anda.

http://www.ubergizmo.com/2011/10/adidas-micoach-speed_cell-announced/


5.latihan untuk basikal (turbotrainer)














Kegunaan :Roda belakang basikal anda bergantung kepada gear yang boleh mempunyai rintangan diubah oleh magnet, simulasi rasa menunggang di jalan atau bukit. Anda tidak perlu beli basikal senaman, hanya cangkuk turbotrainer dan anda boleh menaiki basikal seolah-olah berda di jalanan. Alat ini juga tidak memberi kesan kepada ruang tamu rumah anda.

6.Nike plus Fuelband (sensor untuk gerakan senaman)














Kegunaan : NIke + fuelband merupakan alat pengesan pergerakan yang dilakukan dalam senaman. Alat ini boleh mengesan masa,langkah serta jumlah kalori yang dibakar semasa senaman. ini menjadikan senaman anda lebih sistematik dengan adanya alat ini.
http://www.pcauthority.com.au/News/300321,25-of-the-best-sports-gadgets.aspx

7. Sports radio Watch

















Kegunaan : Jam ini boleh kadar nadi anda menjadikan seseorang itu lebih yakin melakukan aktiviti dengan megikut prosidur yang betul. Jam ini juga boleh menilai kalori dalam badan semasa anda melakukan senaman. 
http://evolutioncell.com/watches/sports-watches.html

8.Tommy Armour Automatic Golf Ball Dispenser













Kegunaan: Alat ini memberi manfaat kepada peminat-peminat sukan golf. Alat ini membantu anda merehatkan belakang peminat golf. Tidak perlu lagi untuk mengambil bola dan memukul dan mengambilnya lagi. Alat ini boleh memuatkan 36 biji bola secara automatik.
http://bleacherreport.com/articles/940960-the-10-best-sports-gadgets-to-buy-for-the-holidays/page/6

9.goggles gabungan teknologi oakley dan apple(oakley airwaves)








Kegunaan : Peranti blutooh dan Gps ditambah dibina pada visor dengan saiz paparan sebesar kuku jari. Apabila anda perlu untuk mengakses maklumat hanya menggerakkan mata anda ke arah lensa prisim.Airwave membolehkan anda untuk mengesan analisis melompat (ketinggian, jarak, masa berbual), Log ketinggian anda, kelajuan dan keturunan melalui hari juga. Juga dikesan adalah maklumat lokasi.
http://www.coolest-gadgets.com/20121102/high-tech-slopes/

10.(Bluetooth 4.0 and ANT+ technology) KICKR
















Kegunaan :Penggunaan pandai Bluetooth 4.0 dan ANT + teknologi akan membenarkan Jurulatih KICKR Kuasa untuk menyambung ke bawah, di mana anda boleh meningkatkan atau mengurangkan rintangan apabila mengayuh, struktur selang latihan ataupun mensimulasikan kursus basikal dunia sebenar. Semua pelarasan rintangan yang dibuat adalah segera, dan glutes anda serta otot di bahagian yang berlainan kaki anda pasti akan diusahakan, perlu saya katakan, dalam cara yang "tanpa belas kasihan".
http://www.coolest-gadgets.com/20120916/wahoo-fitness-kickr-power-trainer/

No comments:

Post a Comment